Isnin, 14 Disember 2015

CANTIK DENGAN VITAMIN E



1.Melindungi Jantung
Pengambilan harian 800IU Vitamin E untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolestrol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platlet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dan lain-lain.
2. Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif
Kajian pada Tahun 1924, mendapati Vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU- 800IU Vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
3. Anti-Penuaan
1 kapsul Vitamin E sehari dapat membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.
4. Anti-Oksidan Yang Kuat
Pengambilan lebih dari 1,200 IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi – katarak dan masalah penglihatan.
5. PenambahTenaga
Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.
6. Memperbaiki Arthritis
Meningkatkan keanjalan saluran darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, varicose veins, sakit sendi.
7. Menghalang Keguguran
Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopause seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran.
8. Memperbaiki Parut
Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.

Setiap hari, tubuh kita perlu dapatkan 400IU, seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat cukup kuat melawan radikal bebas:
  • 1kg gandum, 500ml minyak safflower
  • 8kg bayam
  • 500g badam
Boleh ke kita nak makan banyak tu setiap hari? jawapam nya memang tidakla
 Adakah Vitamin E Selamat
 Dalam buku ‘Prescription For Longevity’ yang ditulis oleh Dr. James Scala terdapat perbincangan mengenai keselamatan Vitamin E dengan terperinci. Terdapat lebih dari 1000 laporan perubatan berkenaan keberkesanan dan keselamatan Vitamin E.
Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard keatas kedua-dua lelaki dan wanita membuktikan Vitamin E mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% dan stroke 33%. Kajian juga membuktikan dos selamat adalah 3,200IU.
Vitamin E Complex Shaklee adalah Vitamin E terlengkap dipasaran kerana ia mengandungi alpha, beta, gama dan delta. Saya cadangkan untuk fokus kepada kesan antipenuaan dan pemeliharaan kesihatan dalaman, boleh ambil Vitamin E bersama-sama Carotomax dan juga Vitamin C serta Vivix. Kombinasi 4 vitamin ini dapat menggandakan kesan anti-oksidan dalam melawan radikal bebas terutamanya bagi pesakit kanser.

Tiada ulasan: