Rabu, 9 Disember 2015

ECZEMA



Eczema merupakan masalah penyakit kulit yang biasa dialami di kalangan bayi yang berumur antara 2 - 6 bulan. Salah satu jenis ezcema ialah "Atopic Dermatitis."


"Atopic" adalah satu masalah genetik yang akan menyebabkan daya tahan mekanisme pesakit menjadi abnormal dan kemudian mencetuskan simptom "oversensitivity."



Sungguhpun keadaan akan bertambah baik apabila bayi mencapai umur 6 tahun, kemungkinan masalah kulit eczema berkekalan sehingga dewasa ada berlaku.



Walaupun eczema bukan penyakit berjangkit, ia masih merupakan penyakit yang komplikasi yang sering menyebabkan keresahan dan ketidakselesaan pada pesakit.


Saya ada pengalaman iaitu anak kawan saya  mengidap penyakit ini sangat kasihan sekali.Untuk pengetahuan semua statistik menyatakan bahawa penyakit eczema ini akan menyerang seorang dari lima orang sehingga menyebabkan kulit bernanah, berdarah dan berair. 

Di sini saya ingin berkongsi rahsia dengan anda semua dimana kawan saya hanya menggunakan produk shaklee untuk masalah eczema ini.


Menurut kajian yang dijalankan, eczema ini tidak semestinya menyerang kita semenjak kecil atau bayi,semasa dewasa pun kita boleh terkena eczema jadi jangan ambil ringan. Virus eczema ini sudah pun berada dalam tubuh kita semenjak kita kecil lagi. Oleh sebab itu, ada yang berusia 30-an pun ada yang baru kena penyakit ini.



Eczema ini menyebabkan seluruh badan diserang gatal-gatal, kulit bernanah dan sangat tak selesa!Selalunya untuk mengatasi atau mengurangkan gatal-gatal dan kesakitan DR akan berikan krim steroid . Untuk seketika penyakit itu memang terkawal. Namun, krim steroid itu memberikan ‘side-effect’ yang lain pula..kulit akan lebam-lebam dan nipis.Anak kecil memang tak tahu apa-apa hanya tahu menangis.

Setiap hari rakan saya akan google untuk mecari ubat atau produk supplement yang boleh menyelesaikan masalah anaknya..Alhamdulillah! Dipertemukan Dengan Set Eczema 
Shaklee.



Kepada ibu yang menyusukan anak yanag menghidapi eczema, 
Saya cadangkan anda mengambil Omega Guard dan Energizing Soy Protein (ESP). 

Khasiat dan kebaikannya akan disalurkan kepada bayi melalui penyusuan susu ibu. Krim Herbal Blend boleh disapu kepada kulit bayi bagi megurangkan rasa gatal dan pedih. Untuk luka-luka pada kulit, anda boleh menyapu Vitamin E (Gunting sedikit di hujung kapsul) pada bahagian luka.



PENGEDAR SHAKLEE MALAYSIA
PENGEDAR SHAKLEE MELAKACOD MELAKA / AYER KEROH / BANDAR MELAKA
Postage seluruh semenanjung Malaysia/Sabah/Sarawak
Shaklee  Independant Distributor
SHERA :017-2048516



Tiada ulasan: